I'm Waiting You
BlackWhite?



Assalamualaikum.

Welcome to my Wonderworld . nama aku ira. chubby coming 21th girl. simple is always me. guna kata ganti nama diri pertama "aku" sebab selesa dan tak terasa fake di situ. peminat tegar Fadlan Hazim, hujan dan rain. ok stop membebel. enjoy my blog dear! :D.
Do follow and do comment my entry ya.
No Haters, Copycats and Anon here.
P/S= kalau nak follow, sila gerakkan mouse ke bashboard dulu baru p kat follow sebelah dia. biasa la blog degil macam tuan dia >_<"

Round-Round



Story About Links Goodies





Triangle-Triangle


Skin Made by Aina Hanani
Background Founder by Qay
Best view in Google Chrome only
Cursor by Drikoti & Aina Hanani
speaking for MUET class
Tuesday 12 June 2012 | 3:09:00 pm | 0 BlackWhite
Assalamualaikum. Comey tak gambar kat atas ni? Ok comey macam aku! *hik hok perasan abiz!* Semalam  kelas aku dengan 6R3 diberi 1 tugasan kena speaking in 2 minutes for MUET class. So malam tadi aku pun fikir, fikir dan fikir aku pun pilih untuk speaking about why i continue my study in form 6. Berbekalkan ayat aku dan ditolong oleh ain bagi isi, aku pun buat la simple essey.

Then abis je rehat, semua masuk kelas tunggu cikgu dengan hati yang "ketaq" bahasa loghat Kedah, termasuk la aku!! bukan apa, madam Fazlina baik n pandai buat lawak tapi muka dia n matapelajaran yang dia ajar tu yang menakutkan kami. Then cikgu masuk start dengan ice breaking kot kalau tak silap. Habis main, kami duduk tempat masing2 n start la speaking2 ni. Semua dah pakat takut nak p sebab ketaq gila2 kan. Teacher pun tak panggil nama sebab nak kami volunteer. Kalau tak ada siapa nak pegi depan 1 kelas kena denda!!!

So yang pergi 5 terawal budak India, time tu memang muka teacher dah macam bengang sikit sebab tanya "where's malay". So aku yang dari tadi dok berdebar2  toksah dok kata la punya laju dia berdebar!! kalah time aku tengah lari!! So dengan darah gemuruh dah sampai hujung rambut, aku pun pergi menjadi budak ke-6 baca kat depan! OK aku pun tak tau kenapa "baik" sangat aku p dengan perasaan gementar sesangat tu! dah putus fius kot! Sumpah cakap suara aku tadi serius suara ketaq n dengan begitu clear boleh dengar suara menggigil aku. First time kot jadi camtu. Bukan tak biasa cakap kat depan, tapi kan situasi baru dengan kena speaking lagi. Siapa la yang tak ketaq! Apa yang aku tulis tak semua aku baca. Ketaq sampai tak ingat apa kot. Kalau la mata diorang tu tajam, diorang boleh tengok tangan aku menggigil sangat2. Nasib aku pegang pen tak pegang kertas. N aku pun tahan malu sebab dah la tak reti speaking dok wat berani p depan  >_<  muka aku tebal tahan malu macam  muka badut 


Tapi, 1 je aku nak cakap aku bangga dengan diri aku n Kerul sebab buktikan budak SMKTK tak takut nak cakap kat depan. Yup aku cakap camtu sebab lepas aku speaking Kerul p speaking lak! Tapi perasaan aku tadi bangga + macam perbodohkan diri sendiri gak. *Kenapa la kau yang tak reti nak speaking dengan betul pergi ke hadapan Azira oi?* Tapi tak pe kita kena buat hati kering sebab sampai bila nak takut je memanjang. Btw, aku ambil masa beberapa minit untuk kembali stabil. Duduk je aku macam diserang "parkinson" menggigil tangan.

Ok malas nak taip dah. stop sampai sini erk!! daa  ^_^


Older Post | Newer Post