I'm Waiting You
BlackWhite?



Assalamualaikum.

Welcome to my Wonderworld . nama aku ira. chubby coming 21th girl. simple is always me. guna kata ganti nama diri pertama "aku" sebab selesa dan tak terasa fake di situ. peminat tegar Fadlan Hazim, hujan dan rain. ok stop membebel. enjoy my blog dear! :D.
Do follow and do comment my entry ya.
No Haters, Copycats and Anon here.
P/S= kalau nak follow, sila gerakkan mouse ke bashboard dulu baru p kat follow sebelah dia. biasa la blog degil macam tuan dia >_<"

Round-Round



Story About Links Goodies





Triangle-Triangle


Skin Made by Aina Hanani
Background Founder by Qay
Best view in Google Chrome only
Cursor by Drikoti & Aina Hanani
seharian yang penat
Thursday 27 September 2012 | 8:38:00 pm | 0 BlackWhite
Assalamualaikum.. Sabtu minggu lepas aku macam dah jadi surirumah pun ada. Huhu. Bangun pagi dikejutkan nak p umah paktam. Abah nak menjala ikan. Niat di hati tak mau p, tapi apakan daya turut je.

 So sampai kat umah paktam, aku duduk kat rumah paktam. Ye la malas la join p menjala. Aku dok situ jaga anak maktam. Baru 6 bulan kot. Aku dukung dia, bagi mandi dia, bagi makan bubur, bagi minum susu (ehem susu botol k!) n last bagi dia tidur.

 Then lepak jap tengok detektif conan, ibu bawa balik ikan. Aku pun p la tolong siang ikan tu. Aku pun tak tau la aku buat betul ke tak sebab aku jarang buat. Hik3. Selalunya aku bake je macam kek, tart telur, n etc. Kalau dok depan dapur pun aku masak air (ni semua orang reti kan?), aku buat la kerja2 menggoreng macam ayam ke, ikan ke, n etc. Yang terbaru aku buat bihun singapore n kentang wedges (baru semalam buat k.) Yes aku akui aku tak reti sangat masak! Just sikit2 ja reti. Tu pun berpandukan resepi kat internet n menyusahkan ibu aku tanya itu ini. Hehe. Kawan aku suruh beli buku resepi, tapi sekarang tengah save bajet la. Hehe. So resepi kat internet sudah memadai.

 Then waktu nak on the way balik rumah, dikejutkan 1 berita sedih. Toklang meninggal. Dengan kami tak bawa baju lebih, balik rumah siap2 lepas maghrib bergerak p felda lawin. Sampai je diorang nak p kebumi dah. Tak sempat tengok. Tapi tak pa aku tak terkilan sangat sebab minggu lepas ada p melawat kat hospital. Hurm ok la touching my heart pulak. Bye!

p/s= ni la antara makanan yang aku buat!  =)










K la. Malaz dah nak copy. hehe. cukup la yang tu eh? bukan cantik pun aku buat. ok bye! Assalam  =)






Older Post | Newer Post