I'm Waiting You
BlackWhite?



Assalamualaikum.

Welcome to my Wonderworld . nama aku ira. chubby coming 21th girl. simple is always me. guna kata ganti nama diri pertama "aku" sebab selesa dan tak terasa fake di situ. peminat tegar Fadlan Hazim, hujan dan rain. ok stop membebel. enjoy my blog dear! :D.
Do follow and do comment my entry ya.
No Haters, Copycats and Anon here.
P/S= kalau nak follow, sila gerakkan mouse ke bashboard dulu baru p kat follow sebelah dia. biasa la blog degil macam tuan dia >_<"

Round-Round



Story About Links Goodies





Triangle-Triangle


Skin Made by Aina Hanani
Background Founder by Qay
Best view in Google Chrome only
Cursor by Drikoti & Aina Hanani
spaghetti senang sedunia! =)
Wednesday 30 October 2013 | 4:24:00 pm | 0 BlackWhite
Assalamualaikum! holla  dah lama tak meng-up-date kat sini. ok hari ni taknak membebel, nak share resepi kat member2 smkkian aku yang kononnya spagetti hok aku bagi kat depa tadi sedap. katanya  -,-" atceli, aku pun tak sure sodap ke idok sebab aku mengalami deria rasa yang tak berapa nak betul *selsema dan batuk menyerang*. so tawan2 sekalian. ni la resepi aku buat spagetti tadi  =) resepi campak-campak menurun dari ibu ceq! credit to ibu #sila click ibu tu kalau nak tengok tempahan langsir dan tudung yang cantik-cantik *wink2*




bahan2

spaghetti 
minyak masak sedikit
air

cara2
hampa amik periuk, isi air then tunggu menggelegak, buh la minyak berapa titis ja untuk tak nak bagi spaghetti hampa melekat2. dah buh minyak tu buh la spaghetti hampa ikut banyak mana hampa nak makan. 

bahan2 sos spaghetti
sos cili *aku guna life kot*
kiub ayam
air
bawang putih
lada hitam
minyak masak
ayam *ikut hampa la nak buh apa2. sosej ke bebola pun boleh*
*hampa boleh juga buh cendawan. hat aku buat tadi versi bahan sedia ada kat rumah. haha

cara2
tumbuk bawang putih dan lada hitam *adjust la ikut banyak mana hampa nak guna*. tumis dengan minyak sikit ja. pandai2 bajet la k! then masukkan sos. ikut hampa la nak buh banyak mana. pandai2 la bajet ye. hehe. then masukkan air. masuk la dalam 1 cawan maybe. then masukkan ayam ke daging ke sosej ke bebola ke yang hampa nak. biar sampai bahan tadi tu masak. kalau air tak cukup tambah la noh bagi bahan hampa tadi tenggelam! hehe. kalau dah masak bahan tadi, kuah pun dah nampak ok dengan kepekatan dia, buh la kiub ayam ikut kuantiti hampa masak banyak mana la. kalau aku tadi guna setengah kiub ja. then buh la garam nak bagi masin. aku tak buh lagi garam sebelum tu sebab bak kata ibu kiub tu dah masin. so takmau terlajak masin aku biar la dulu takmau buh garam lagi. agak2 kalau tak pekat or hampa dah terlajak garam, tambah la air + tepung jagung sikit dan sos adjust bagi sedap balik. *tepung jagung untuk bagi kuah tu pekat. guna la dalam 1 sudu besar*

#paham dak??? kalau tak paham komen apa yang hampa tak paham or pm aku kat fb. XD  


Older Post | Newer Post