I'm Waiting You
BlackWhite?



Assalamualaikum.

Welcome to my Wonderworld . nama aku ira. chubby coming 21th girl. simple is always me. guna kata ganti nama diri pertama "aku" sebab selesa dan tak terasa fake di situ. peminat tegar Fadlan Hazim, hujan dan rain. ok stop membebel. enjoy my blog dear! :D.
Do follow and do comment my entry ya.
No Haters, Copycats and Anon here.
P/S= kalau nak follow, sila gerakkan mouse ke bashboard dulu baru p kat follow sebelah dia. biasa la blog degil macam tuan dia >_<"

Round-Round



Story About Links Goodies





Triangle-Triangle


Skin Made by Aina Hanani
Background Founder by Qay
Best view in Google Chrome only
Cursor by Drikoti & Aina Hanani
kerja tiga hari???
Friday 13 December 2013 | 5:31:00 am | 0 BlackWhite
Assalamualaikum! orait tajuk tu kan.. haa macam aku ni baru dapat kerja dan tiga hari lepas tu kena pecat. eh?? tak. aku jadi bidan terjun tolong jaga kedai kat landmark central Kulim TIGA HARI SAHAJA. kakak tu ada hal dan memerlukan orang untuk handle kedai dia. so, wiwi pun murah hati aku bagi keja tu kat aku. haha. atceli aku kerja dua hari ja. tapi ada kakak depan tu nak beli barang so aku kena tolong dia jaga kedai. nak tau aku buat apa tiga hari kat situ?? nah aku cerita!

hari pertama= aku start kerja pukul 3 camtu la. ye la bidan terjun la katakan. kerja aku? kalau ada costumer datang g layan. takdak, dok jadi budak baik. haha. ok hok ni aku tak sure fakta atau auta yang aku bila first time jumpa orang, perangai gila2 aku tak muncul. means tak menjadi diri sendiri yang sebenar sangat la. eh? fake betul kau azira. haha. aku duduk macam budak darjah 1 baru masuk kelas. sopan deh! tapi bukan selalu, kad-dang-kad-dang. if orang tu kena dengan perangai aku, conform ok je. then betul2 tepat pukul 10, aku dapat gaji terus blah. haha. aku fly p kat mat amik cupcake aku. jalan dia gua cakap kat lu orang semua banyak seram lorh... itu lampu jalan haa satu pun tarak. bikin seram wa ok! but gua hati kental lalu ja. hahahahaha. kental eh?? jiwang kemain. kfine!

hari kedua= aku start 10.30. bukak kedai pun dah berpoloh eden ni haa. ye la dengan ketinggian yang sangat tinggi ni aku terpaksa jengket untuk buka kain kat kedai tu. then macam biasa ada custumer, layan. takdak, oooiissshhh aku takdak melangut macam semalam. aku buat pertukaran barter dengan wi. tukar apa? tukar novel. so aku pun punya kusyuk baca novel sampai macam takmau ja layan costumer. eh?? bukan k bukan. aku baca kejap je. then layan lagu yang diorang pasang. n aku still kat tempat aku sampai petang baru aku ramah dengan orang kat situ. nampak kan aku pemalu *weerrrkkk moh muntah secara berjemah*  -,-" then pukul 10 tutup kedai. gilloosssss. aku takmau dah kerja situ. haha. boleh pulak aku tutup kedai paling last. sebab?? yess macam aku cakap tadi ketinggian yang sangat sangat tinggi. big thanks to wi tolong aku yang agak manja ni. haha. eh??

hari ketiga=bored!!! dengan mengantuknya. sebab? aku tidoq pukul 5. haha. so kalau tambah tolak bahagi dikuasaduakan dalam 3 jam kot aku tidur. eh betul la. haha. giloss kau! tapi siang agak tak ramai orang. tapi aku tertarik dengan beberapa orang hari ni. belah pagi, ada pasangan suami isteri ni cari beg, boleh pulak suami dia buat lawak. gelak la aku dengan wi pun. yess aku memang suka lelaki yang buat lawak. sebab? nanti tak la bosan kat rumah dengan aku ni kalau dah gelak tu nak cover pun tak pandai. haha. then dua orang makcik dan sorang remaja mai bagi aku ayat sentap. ayat apakah?? biar aku je la yang tau. haha. judge people with their shoe?? whatever. then malam pulak. adala dua orang kakak ni bertudung labuh sorang tengah hamil dan mungkin sorang lagi tu kawan dia. kelemahan aku, macam biasa la sangat sangat sensitif kalau main dengan hati aku. boleh pulak dia mintak kurang lagi harga yang aku dah tawarkan untuk baju kemeja labuh. dah la dia tengah hamil, aku pun cepat la jadi tak keruan sebab hati gua lembut. ok muntah lagi sekali jom! >_<" . adeii kakak. awak memang pandai kan, muncul depan saya. saya bab nak simpati ni cepat je. aku tertarik dengan baby yang ada dalam perut dia mesti comel kan sebab mak dia comel dan cantik nampak lembut je.. aku pun bagi la harga yang berpatutan kat dia sebab dia borong banyak jugak la dengan kawan dia. dua skirt dan dua baju kemeja. mesti diorang tu BFF kan?  :') time diorang keluar kedai sempat aku bermonolog dalam hati "adik nanti jadi anak yang soleh/solehah tau" alahai sukanya aku dengan baby =) macam ayat yang selalu kita dengar, pengalaman mematangkan kita. so kerja aku yang lembab semalam tutup kedai akhirnya ada peningkatan. sikit. haha.

wuupppssssssssssss, tak habis lagi ok! sampai je aku kat cik abang kesayangan aku, boleh pulak dia merajuk. hmmm aku dah cuak taktau nak cakap dah. maybe dia demam kena hujan lebat kot. aku pun gagah la hidupkan dia, bagi panas sikit, lantak orang cakap aku pulas handle bunyi sakit telinga. ADA AKU KESAH? agak macam ok aku blah! tapi still nampak enjin nak mati. orang kata apa jua situasi kita kena ingat kat DIA, sepanjang berjalanan aku mintak pertolongan DIA supaya takdak perkara buruk berlaku. ye la aku akui aku kalau dapat cik abang aku tu mahupun seangkatan dengannya, gangster kemain aku sampai kena tegur bawa laju. hahahahaha. tapi gangster aku ni dalam tu lembut ok! tak caya, buat la simpati depan aku. haha. aku jugak terpaksa potong lampu merah sebab aku nak cepat jugak taknak motor jadi pape lagi.maappp!!! aku blah 30 something saat sebelum lampu hijau. yesss orang kata biar lambat asal selamat. dalam keadaan gitu, nak lambat? pakat aku kena kol rumah mai amik aku la jawabnya. dalam ayat tak putus2 mintak tolong DIA, aku bermonolog dalam hati macam orang tiga suku pujuk motor. nak tau ayat? biar aku je yang tau. hahahah. ok kalau aku membebel sampai tahun depan tak habis rasanya. i must go. sebab? now 5.21AM and im not sleep yet. eh betui ka english aku? haha. satgi nak regangkan otot sambil hirup udara segar sat. so sebelum aku kena tazkirah panjang lebaq dengan orang yang aku janji sebab tak bangun, baik aku tidoq. hahahaha. bboobbooiiii uolllsss!!! Assalamualaikum!


Older Post | Newer Post