I'm Waiting You
BlackWhite?



Assalamualaikum.

Welcome to my Wonderworld . nama aku ira. chubby coming 21th girl. simple is always me. guna kata ganti nama diri pertama "aku" sebab selesa dan tak terasa fake di situ. peminat tegar Fadlan Hazim, hujan dan rain. ok stop membebel. enjoy my blog dear! :D.
Do follow and do comment my entry ya.
No Haters, Copycats and Anon here.
P/S= kalau nak follow, sila gerakkan mouse ke bashboard dulu baru p kat follow sebelah dia. biasa la blog degil macam tuan dia >_<"

Round-Round



Story About Links Goodies





Triangle-Triangle


Skin Made by Aina Hanani
Background Founder by Qay
Best view in Google Chrome only
Cursor by Drikoti & Aina Hanani
resepi wantan goreng
Thursday 27 March 2014 | 8:35:00 am | 0 BlackWhite
Assalamualaikum! heyyy semua! disebabkan aku tak boleh nak tidur balik pagi ni, aku nak share resepi wantan goreng kat korang. yeaahhh -,-" ok sebenarnya lama dah aku nak buat, tapi minggu lepas baru berpeluang nak buat. ye la busy la katakan. eh? ok alasan. aku teringin nak makan dan dah lama tak buat experiment kat dapur maka terhasillah wantan goreng ni. resepi aku ciplak kat blog hairul ni. sebenarnya banyak resepi kat google tapi kerajianan aku bukan tinggi sangat nak buat susah2 so nahh resepi yang simple tak perlukan bahan yang susah dan cepat siap!

RESEPI WANTAN GORENG

bahan-bahan:

kulit wantan- aku beli kat giant bahagian jual cendawan n pe tah
ayam-ambil bahagian isi then korang cincang a.k.a pemalas macam aku main blend je. hehe
lada hitam- ni pun aku blend je sebab malas nak beli serbuk dia. hairul buh lada putih
tepung jagung- ambil dalam 1 atau 2 sudu. agak2 la.
garam- aku tau korang pro so agak2 la rasa masin dia. harul buh tumix sekali. aku tak letak
daun bawang- potong halus2 k. hairul buh daun sadri

cara-caranya:

semua bahan ni korang satukan. aku nak bagi sukatan pun tak tau sebenarnya sebab aku pun main agak2. so korang adjust la ikut bahan banyak mana yang korang guna k! resepi ni paling simple aku pilih bahan tak banyak. hee. kalau nak tau sukatan silalah klik nama hairul yang aku letak warna biru kat atas tu tadi k!

cara buat wantan goreng:

-ambil kulit wantan, letak air kat sekeliling kulit tu. korang bajet dalam 1 cm.
-letak bahan yang korang dah campur tu kat tengah2 kulit wantan. agak2 la bagi muat k
-lipat kulit wantan tu. tang ni aku pakat hentam ja lipat ambil setiap penjuru temukan then pusing. aku failed bab2 nak bagi cantik ni. hehe
-kalau ikut resepi hairul, dia celup wantan ni dalam air didih sup wantan untuk bagi ayam masak sikit dan toskan tapi aku termiss step ni. hee. aku goreng terus. tapi ok la ada jugak orang berebut nak makan. ehem!
-then goreng sampai garing bagi wantan tu tenggelam ye anak2. siap!! makan la cicah dengan sos

resepi ni nak kata sedap ok la tapi tak boleh lawan yang jual kat kedai. tapi ok la nak makan untuk perut sendiri. kan... aku buat bajet 2 jam tapi kalau dh siap makan sekejap je dah habis. zzzzz. so sekian resepi dari ceq. cuba la kalau anda rajin. haha XD aku pun dah lewat nak urus rumah dan bersiap p kijo, so bye!! Assalamualaikum!






Older Post | Newer Post